23.1. Klikinsäästöjä ja muutosmuotoilu


Lauri Skön Klikinsäästäjästä aloitti aamun.



Lauri on perustanut FB sivun, jossa spoilataan otsikoita ja uutisia. Todellinen uutinen itse uutisen takaa. "uutuustuote nimeltä kahvi". Viilennä auto hetkessä --> Avaa ikkuna. Kysymys on turhien klikkausten karsimisesta. Edellis kesänä Lauri havahtui, että on olemassa ihan päättömiä uutisa. Jotka eivät ole uutisia. Nyt tykkääjiä on 120 000 tykkääjää. Turhat otsikoiden klikit olivat idean taustalla. Satiiri ja huumori ovat vahva osa yrityksen brändiä. Ensin naurahdus ja sitten ajattelu toiminnan takana. Hauskuuden kautta saadaan ihminen ajattelemaan asiaa.




Tavoitamme yli 600 000 silmäparia päivässä. Yli joka kymmennen suomalaisen. Toiminta on tällä hetkellä kolmen hengen käsissä. Yksin on vaikea olla luova koko ajan. Yhteistyötä tehdään eri avoimen digitaalisen maailman kentillä. Slack on hyvä väline tälle yhteistyölle.

Some Awards gaalassa voitettiin vuoden SoMe- ilmiö gaalassa. Ryhmä on kotoisin Kouvolasta. Ryhmä oli luvannut että jos he voittavat, niin silloin he polkevat Helsingistä Kouvolaan pyörillä. Se lupaus piti lunastaa. Ja seuraavana päivänä olikin oltava Aamuteeveessä esiintymässä.



Media on suhtautunut yllättävän hyvin Klikinsäästäjään. Yhteistyötä on auennut perinteisten medioiden kanssa. YLEkin on ollut kiinnostunut. Klinkinsäästäjä tekin YLElle avoimen kirjeen. Yrityksessä ihmetellään että miksi YLE on lähtenyt klikkiotsikoiden maailmaan. Syntyi hyvää keskustelua ja vierailu YLEn kanssa. Klikinsäästäjästä on tehty myös Pro Gradu. Siinä oli hauskaa analyysiä yrityksen kielenkäytöstä.

Nykymaailmassa on oltava taito tiivistää. Tiivistää asioita joita moni ajattelee. On tunnistettava trendejä jotka ovat valloillaan. Ymmärrettäväksi pukeminen yhtä lailla tärkeää. Huumor, satiiri ja parodia toimivat hyvin tehokeinoina. Aitous on tärkeää. Feikkaamalla ei pärjää. Ole oma itsesi brändinä. Kanavat on myös valittava tarkasti. Kannattaa panostaa valittuihin kanaviin. Olkaa sellaisissa kanavissa jotka ovat itselle hyviä ja luontevia.







Klikinsäästäjä säästää klikkauksilta ja on huumoria hyväksikäyttävä. Kun taas uusi aplikaatio on hieman erilainen. Joudumme miettimään isosti muuttaakko nimeä vai pysyttäytyä silti Klikinsäästäjässä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.