tiistai 10. tammikuuta 2017

Onko osaamistasi helppo ostaa?

Tuskin.... Juuri kukaan potentiaalisista asiakkaista ei tunne osaamistasi, että osaisi sitä ostaa. Vaikka tuntisikin, jos vakiovastauksesi on "kaikki räätälöidään asiakastarpeen mukaan", 
myyntitapahtuma loppuu todennäköisesti sanoihin "no soitellaan..." (eikä sit soitella) - oli vaan liian vaivalloista ostaa!  

No mikä sitten auttaa? Selvitetäänkö ensin vaikka asiakkaasta käsin, mitä se haluaa. Sen jälkeen mietitään vasta miten voisimme vastata tähän haluun. Perusasioiden kiteytykseen on hyvä työkalu, value proposition, harjoitellaan tätä käytännössä 11.1. tapaamisessa.



No miten sitten osaamista paketoidaan helposti ostettavaan muotoon? Miten asiantuntija hinnoittelee itsensä? Katso esim. www.villetolvanen.com/fi/palvelut-2/ sekä http://www.fitfarm.fi/tuote-osasto/nettivalmennukset/ 

Yleisin tapa lienee netissä "small, medium, large", mikä on riittävän yksinkertainen ja antaa kuitenkin riitävästi (muttei liikaa) vaihtoehtoja. Katso esim. https://www.hubspot.com/pricing/marketing#?currency=EUR 

Jos kotiläksyt on tehty ja pääsemme jotain kanavaa potentiaalisten, himokkaiden asiakkaidemme tietoisuuteen, on kumma jos ei kauppa ala käymään aiempaa paremmin.

Miksi sitten harva jaksaa pureskella tarjoomaansa hieman selkeämmäksi asiakkaalle? Keskustellaan siitä lisää kun tavataan... :-)

Asko Mononen,
Asiakkuus- ja digi-intoilija

Tamora Oy

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.